Calculated field to count referrees

Hello,

I would like to add a calculated field in my Brevo contact database.

Each customer has a referral code and can refer friends.

I would like to count, for each contact, the number of referrals who have registered.

Today, in my database, I have :

• email
  • referral code
  • referral reference (the one through whom we arrived)

How can I count the number of contacts who have the contact’s « referral code » as their « referral reference »?

Thank you very much
S.

Hi @sal_media ,

I checked this article: https://help.brevo.com/hc/en-us/articles/209558545-Build-and-use-formulas and I did not find anything related to your request.

Still, I see two workarounds for you:

• either you download the data and you can use Excel formulas: this has the drawback that it’s not updated live, of course
  • you can create a segment that will look for all contacts who have referral code = XXX
    You can create a segment per referral code value; I don’t know how many values there are, so maybe it’s a bit time consuming, but once created, segments will be updated live

what do you think?

Bonjour,

(Je bascule en français, plus facile pour moi, et j’ai cru comprendre que vous étiez également francophone sur votre profil.)

Je n’imagine pas gérer cela en exports / imports excel ; cela serait trop fastidieux au vu de la fréquence d’envoi de la newsetter (2x par semaine).

De même pour le fait de créer un segment par parrain ; cela ne me paraît pas tenable avec l’augmentation de la base à venir.

Aujourd’hui, dans mes contacts, chacun a :

• un code de parrainage (pour parrainer).
  • le code du parrain par lequel il s’est abonné.

Sur mes newsletters, je dois pouvoir écrire de manière dynamique « merci, vous avez parrainé X personnes », car un système de récompenses y sera lié.

J’ai cru comprendre que le principe des champs calculés est de pouvoir appliquer des formules ; est-ce que ces champs custom seraient utilisables pour ce besoin ?

merci beaucoup

Bonjour,

Merci pour ces détails. J’ai regardé l’article dont j’ai mis le lien au-dessus, et malheureusement je n’ai pas trouvé de façon simple de le faire.

Je ne sais pas si de votre côté vous avez trouvé une solution en lisant cet article ?